|
It is currently 03 Dec 2023, 20:56
|
View unsolved topics | View unanswered posts
 |
|
 |
|
Author |
Message |
ciconia
|
Post subject: Re: En svensk tråd för Laserdisk  Posted: 10 Jan 2014, 21:09 |
Serious fan |
 |
 |
Joined: 01 Jan 2014, 12:38 Posts: 136 Location: Sweden Has thanked: 0 time Been thanked: 0 time
|
wery wrote: Jag säljer i Sverige, från Göteborg. Har gott om packmaterial till filmerna för frakt via posten, om man inte hämtar på plats Okej vad har du för nått till salu?
|
|
|
|
 |
Guest
|
Post subject: Re: En svensk tråd för Laserdisk  Posted: 19 Jan 2014, 02:10 |
|
Hej! Jag har för första gången plockat fram en laserdiscspelare och undrar nu över några saker. Jag har en Pioneer modell LD-v2100. Tyvärr utan fjärrkontroll. Finns det universalfjärrkontroll som man kan använda istället? Det finns inga andra knappar än On/Off och den man öppnar discläsaren med.
Sen undrar jag vad som händer när man sätter i en skiva. Startas filmen direkt? Eller är det en meny först? Vi har två skivor och den ena är en spelfilm och startas direkt men är utan färg och ljud. Men den andra ser ut att starta med en meny med ljud och färg. Men det verkar vara någon utlärnings-skiva för matematik. Vad tror ni?
Jag skulle bli väldigt glad om jag fick svar. Är en samlare av vinylskivor så det här är det ultimata formatet att samla film på tycker jag.
|
|
|
|
 |
Guest
|
Post subject: Re: En svensk tråd för Laserdisk  Posted: 19 Jan 2014, 02:14 |
|
Om jag får detta att fungera köper jag gladeligen filmer av dig!
|
|
|
|
 |
Guest
|
Post subject: Re: En svensk tråd för Laserdisk  Posted: 21 Jan 2014, 23:00 |
|
Tack för svaret! Jag hittade en spelfilm till! Men den här gången är det färg och bara brus till ljud. Jag antar att det är spelaren det är fel på. Vi provade koppla genom RCA men det gjorde ingen skillnad. Men är det olika regioner med LD's? Tänkte om det är det som är felet. Eller om det möjligtvis vara så att antingen det analoga eller den digitala inläsningen av ljudet är defekt, då vi får ljud ur en programfilm men inte ur spelfilmerna.
Sen en sista fråga. Jag åker ner till Göteborg minst en gång per år. Jag tänkte om du kanske har en fungerande spelare till salu? Annars är jag väldigt intresserad av att köpa filmer bara!
|
|
|
|
 |
findlarn
|
Post subject: Re: En svensk tråd för Laserdisk  Posted: 24 Feb 2015, 01:03 |
Shows curiousity |
 |
 |
Joined: 18 Feb 2011, 15:06 Posts: 25 Location: Sweden Has thanked: 0 time Been thanked: 0 time
|
Tänkte bara säga hej och samtidigt påpeka att det är kul och se att det finns en Svensk tråd här på forumet! Sen så undrar jag också om du nissling, bullit och tompika händelsevis inte råkar vara gamla "List My Games" medlemmar 
|
|
|
|
 |
findlarn
|
Post subject: Re: En svensk tråd för Laserdisk  Posted: 25 Feb 2015, 00:53 |
Shows curiousity |
 |
 |
Joined: 18 Feb 2011, 15:06 Posts: 25 Location: Sweden Has thanked: 0 time Been thanked: 0 time
|
Jaha där ser man! Tycke väl att jag kände igen ditt alias  Och är det minsann inte samma avatar som du körde med där också, tycker nämligen att även den ser bekant ut. Och jo visst saknar man LMG.  Har dock inte så bra koll på hur det var där dom sista åren. Var knappt inne där då, vad var det som blev så dåligt? Själv så samlar jag inte på spel längre, numera är det mest film och musik som gäller. Även om det råkade bli ett Wii U med Mario Kart 8 nu i höstas Kommer du förresten ihåg mig nånting då från LMG? Var ganska så aktiv där när dom var som störst vill jag minnas. "paul88" hette jag då och hade Batman loggan från 60-talets tv serie som avatar.
|
|
|
|
 |
findlarn
|
Post subject: Re: En svensk tråd för Laserdisk  Posted: 28 Feb 2015, 23:59 |
Shows curiousity |
 |
 |
|
Jaha så det var så det var... Det var ju tråkigt att höra att det skulle sluta på det viset. Hursomhelst, synd att LMG försvann... 
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|